А1 награди седем училища в конкурса „Дигитално училище на България“

Те се откроиха с иновативни технологични проекти в класната стая
Спонсорирано съдържание | 9 мар 2022 16:33, Александър Попов
А1 награди седем училища в конкурса „Дигитално училище на България“

Дигиталните технологии заемат все по-централно място в образователната система, като превръщат учебния процес в интригуващо преживяване за учениците и предлагат повече възможности на педагозите да направят уроците интересни и запомнящи се. Благодарение на новите програми и платформи, както и огромния избор от онлайн ресурси, учениците стават по-ангажирани в обучението, а знанията им по-практически ориентирани. Това стана ясно от близо 120-те проекта от училища в малки и големи населени места в страната, които бяха получени в конкурса на А1 „Дигитално училище на България“.

Седем училища се откроиха и заслужено получиха приза „Дигитални отличници на България“. Победителите в конкурса демонстрираха успешни практики в дигитализацията на образованието, споделиха иновативни идеи за обучение и разказаха как правят процеса на преподаване възможно най-интригуващ.

В категория „Дигитален урок“ първите места заеха Природо-математическа гимназия „Яне Сандански“ от град Гоце Делчев и Средно училище „Отец Паисий“ от град Кърджали.

С най-добър дигитален проект се отличиха Професионална държавна търговска гимназия „Димитър Хадживасилев“ в Свищов и 81-во Oсновно училище „Виктор Юго“ от София.

В направление „Дигитална организация на преподаването“ отлично се представиха Профилирана гимназия „Христо Ботев“ от град Дупница и варненското Основно училище „Петко Рачев Славейков“.

Специалната награда в категория Иновативна идея отиде при софийската Частна професионална гимназия по дигитални науки „СофтУни Светлина“.

Използването на образователни платформи като Geobra, Padlet, Bookcreator, Worldwall, LearningApps или онлайн инструменти на Google са само част от включените в проектите платформи. Други демонстрират внедряването на нови технологични инструменти в класните стаи, които да улеснят учителите и да направят процеса на обучение по-ефективен и интересен за учениците. Начинът на преподаване също се променя, като благодарение на технологиите някои от училищата-победители показаха как интегрират различни методи и подходи, които предизвикват децата да вземат участие в обучителния процес. Учителите подбират образователни приложения за деца, които покриват широк спектър от предмети за различни нива и стилове на обучение.

Първото издание на конкурса на А1 „Дигитално училище на България“ се проведе в партньорство с фондация „Заедно в час“ и с подкрепата на Министерството на образованието и науката и регионалните управления на образованието. Целта на програмата бе да отличи училищата, които въвеждат и прилагат на практика дигитални методи и инструменти за обучение. Изключително улеснения процес на кандидатстване чрез попълване на кратка апликационна форма на сайта на конкурса доведе над 120 участника от близо 20 области.

Всички проекти бяха оценявани и селектирани от експертно жури с доказан опит в областта на образованието, иновациите и дигиталните технологии. Макар задачата пред тях да се оказа предизвикателна заради многото добри проекти, членовете на журито успяха да отличат първенците чрез прецизна методология и ясно заложени критерии.


Спонсорирани публикации